Szeresd édesanyádat

 

Ő az, aki halkan
Bölcsőd fölé hajol,
Ő az, aki neked
Altató dalt dalol.
Megmosdat, megfürdet
Megfésül szépen,
Tündér mesét mond
Lágy téli estéken.
Amikor beteg vagy
Ő az, aki ápol,
Két szemében mennyi
Aggódás, gond lángol.
Ő az, aki mindig
Imádkozik érted
Nincs, óh nincs határa
Nagy szeretetének.
Tele van a lelke
Érted égő fénnyel,
Ne bántsd meg őt soha
Engedetlenséggel.

 

 

 

 

 

 

Nagymamának

 

Tarka rétről kanyargós út
szalad be a vadonba.
- Ünnep van ma, ünnep van ma! -
Kismadár is dalolja.

Nyári lombok hajladoznak,
tarka lepkék szállnak.
Mit adjak e szép ünnepen
az én nagymamámnak?

Ez a színes virágcsokor
elsuttogja halkan,
amit neked nagymamám
mondani akartam.

 

 

 

 

 

Rangáné Lovas Ágnes

A legszebb anyunak  

                                      

Megszülettem, oákoltam, s karjaidba felvettél.                  

Ringattál, ha álmos voltam.Mindig velem nevettél.

Amikor a fogam kibújt, egész éjjel dajkáltál.                          

És amikor szurit kaptam, úgy emlékszem:sajnáltál.

 

Tanítottál enni, inni.Pelenkáztál, fürdettél.

A bömbölést abbahagytam, ha öledbe ültettél.

Befűzted a kiscipőmet, rendet raktál helyettem.

Lelkendezve megtapsoltál, ha a sóskát megettem.

 

Te írtál a Télapónak énhelyettem levelet.

Sok-sok "Miért?" kérdésemre nálad volt a felelet.

Növögettem, növögettem, és egyszer csak megnőttem!

Megtanultam szaladgálni:nincs akadály előttem!

 

Milyen kár, hogy apu téged oltár elé vezetett...

Mert különben egész biztos megkérném a kezedet!

Tessék, itt egy szép szál virág:úgy tudom, hogy szereted.

Köszönöm, hogy éppen neked lehetek a gyermeked!

 

 

 

 

 

Nadányi Zoltán

Anyu

 

Tudok egy varázsszót,

ha én azt kimondom,

egyszerre elmúlik

minden bajom, gondom.

 

Ha kávé keserű,

ha mártás savanyú,

csak egy szót kiáltok,

csak annyit, hogy: anyu!

 

Mindjárt porcukor hull

kávéba, mártásba,

csak egy szóba került,

csak egy kiáltásba.

 

Keserűből édes,

rosszból csuda jó lesz,

sírásból mosolygás,

olyan csuda-szó ez.

 

"Anyu! Anyu! Anyu!"

Hangzik este-reggel,

jaj de sok baj is van

egy ilyen gyerekkel.

 

"Anyu! Anyu! Anyu!"

most is kiabálom.

Most semmi baj nincsen,

mégis meg nem állom.

 

Csak látni akartalak,

anyu, fényes csillag,

látni, ahogy jössz, jössz,

mindig jössz, ha hívlak.

 

Látni sietséged,

angyal szelídséged,

odabújni hozzád,

megölelni téged.

 

 

 

 

 

Jankovics Ferenc

Anyák napján

 

Egy fényes kis madár

torkát megnyitotta.

Halljátok, így dalol

a kis madár torka:

 

Nap támadt az égen

kékellő magasban,

fény suhog az ágon,

tavasz van, tavasz van.

 

Kicsiny bimbóikat

pólyálgatják a fák,

ringatják, dajkálják,

mint jó édesanyák.

 

Ti is, mint tavasszal

bimbóikat a fák,

úgy ringattok minket,

kedves édesanyák.

 

A mi életünket

munkálja szívetek,

mint az égen a Nap

a szép kikelet.

 

Köszönjük a tavaszt,

mit tőletek kaptunk,

ne haragudjatok,

hogyha rosszalkodtunk.

 

Kedves édesanyák,

ígérjük, hogy nyárra

tiszta ötöst hozunk

a bizonyítványba'.

 

Tanulunk, mert tudjuk:

ki mint vet, úgy arat-

munkálja a tavasz

a jövendő nyarat.

 

Egy csokor színes szó,

mint egy csokor virág:

fogadjátok tőlünk,

kedves édesanyák!

 

 

 

 

 

Mándy Stefánia

Anyának szóló

 

Almafa, körtefa,

csipkefa, hárs-

este is, reggel is

mind haza

vársz.

 

Ha közel, ha messze,

ahol csak járok,

világok végibül

hozzád

találok.

 

Hó rebben, vad fagyok

zeng a vihar-

egy gondod:hol vagyok,

nem ér-e

baj?

 

Árván ha kint állok

tél közepén,

tenéked kiáltok,

üzenek

én.

 

Tűz a nap, forróság,

árnyad terül,

tiédnél jobb jóság

sose

kerül.

 

Nem látom, hol vagyok,

merre az út?

Akinek hold ragyog,

mind haza

jut.

 

Ébresztőm, altatóm,

ringattató,

tűnt dalod hallgatom,

most lennék

jó.

 

Kisgyerek, nagy gyerek,

ott leszek nálad,

ha bú és, ha öröm,

csak haza

várlak!

 

 

 

 

 

Weöres Sándor

Buba éneke

 

Ó, ha cinke volnék,

útra kelnék,

hömpölygő sugárban

énekelnék-

minden este

morzsára, búzára

visszaszállnék

anyám ablakára.

 

Ó, ha szellő volnék,

mindig fújnék,

minden bő kabátba

belebújnék-

nyári éjen,

fehér holdsütésben

elcsitulnék

jó anyám ölében.

 

Ó, ha csillag volnék,

kerek égen,

csorogna a földre

sárga fényem-

jaj, de onnan

vissza sose járnék,

anyám nélkül

mindig sírdogálnék.

 

 

 

 

 

Pákolitz István

Anyámnak

 

Hogyha virág lennék,

ölelnélek jó illattal;

hogyha madár lennék,

dicsérnélek zengő dallal;

hogyha mennybolt lennék,

aranynappal, ezüstholddal,

beragyognám életedet csillagokkal.

 

Virág vagyok:ékes,

piros szirmú, gyönge rózsád,

madár vagyok:fényes,

dalt fütyülő csöpp rigócskád,

eged is:szépséges

aranynappal, ezüstholddal,

beragyognám életedet csillagokkal.

 

 

 

 

 

Móra Ferenc

Anyámnak

 

Álmomban az éjszaka

aranykertben jártam.

Aranykertben aranyfán

aranyrigót láttam.

Aranyrigó énekét

a szívembe zártam.

Ahány levél lengedez

szélringatta ágon,

ahány harmatcsepp ragyog

fűszálon, virágon,

Édesanyám, fejedre

annyi áldás szálljon.

 

 

 

 

 

Donászy Magda

Anyukám,szeretlek!

 

Anyák napján Téged

virággal köszöntlek,

és csak annyit mondok:

Anyukám, szeretlek!

 

Anyukám, szeretlek,

virággal köszöntlek,

mint a gyönge gyökér

a jó anyaföldet.

 

Gondoztál nap mint nap,

aztán évről évre,

tanítottál szóra,

dalra, színre,  szépre.

 

És ma, anyák napján,

mint a mag a földet,

életadó anyám,

virággal köszöntlek.

 

 

 

 

Donkó László

Anyák napján

 

Köszöntelek anyám

lila orgonával,

rószafavirággal,

tuli-tulipánnal.

 

Köszöntelek anyám

édes gyermekszóval

áldjon meg az élet

minden széppel, jóval!

 

Könnyet sose ejtsél,

mosoly legyen szádon,

hisz te vagy a legjobb

nékem a világon!

 

Köszöntelek anyám

lila orgonával,

rózsafavirággal,

tuli-tulipánnal.

 

 

 

 

Donászy Magda

Ajándék

 

Színes cerúzával

rajzoltam egy képet,

anyák napján reggel,

Édesanyám néked.

 

Lerajzoltam én egy

aranyos madarat,

aranyos madárra

aranyos tollakat.

 

Elkészült a madár,

nem mozdul a szárnya

Pedig hogyha tudna,

a válladra szállna.

 

Eldalolná csöndben

tenéked egy dalban,

amit anyák napján

mondani akartam.

 

 

 

 

József Attila

Nem tud úgy szeretni

 

Nem tud úgy szeretni a világon senki,

Mint az édesanyám tud engem szeretni.

Akármit kívántam megtette egy szóra,

Még a csillagot is reám tette volna.

Mikor a faluban iskolába jártam,

Rendesebb egy gyerek nemigen volt nálam.

El nem tűrte volna ő azt semmi áron,

Hogy valaki nálam szebb ruhába járjon.

Éjjel-nappal őrzött, mikor beteg voltam,

Magát nem kímélte, csak értem aggódott.

Mikor felgyógyultam, fáradt két szemében,

Örömkönnyek égtek, s csókolva becézett.

Én istenem áldd meg, őrizd anyámat,

Viszonozhassam én ezt a nagy jóságot.

Lássak a szemében boldog örömkönnyet,

Ne lássam én soha búsnak, szenvedőnek.

 

 

 

 

Donászy Magda

Nagyanyónak

 

Édes-kedves Nagyanyókám!

Anyák napja van ma!

Olyan jó, hogy anyukámnak

is van egy édesanyja.

 

Reggel mikor felébredtem

az jutott eszembe,

anyák napján legyen virág

mind a két kezembe.

 

Egyik csokrot neked szedtem,

odakünn a réten,

Te is sokat fáradoztál

évek óta értem.

 

Kimostad a ruhácskámat,

fésülted a hajamat,

jóságodat felsorolni

kevés lenne ez a nap.

 

Köszönöm, hogy olyan sokat

fáradoztál értem,

és hogy az én jó anyámat

felnevelted nékem.

 

 

 

 

József Attila

Mama

 

Már egy hete csak a mamára

gondolok mindíg,meg-megállva.

Nyikorgó kosárral ölében,

ment a padlásra,ment serényen.

Én még őszinte ember voltam,

ordítottam, toporzékoltam.

Hagyja a dagadt ruhát másra.

Engem vigyen föl a padlásra.

Csak ment és teregetett némán,

nem szidott, nem is nézett énrám

s a ruhák fényesen, suhogva,

keringtek, szálltak a magosba.

Nem nyafognék, de most már késő,

most látom, milyen óriás ő-

szürke haja lebben az égen,

kékítőt old az ég vizében.

 

 

 

 

Zenés képeslap küldése anyák napjára!

Nem kell regisztrálni!

 www.kepeslapod.hu/index.php

 

 

Küldj anyák napi szöveges képeslapokat! Nem kell regisztrálni!

www.hoxa.hu/

 

Aranyos,mókás anyák napi képeslapok!

Nem kell regisztrálni!

www.e-galamb.hu/anyaknapja/

 

1 komment

Címkék: versek

A bejegyzés trackback címe:

https://nadragszij.blog.hu/api/trackback/id/tr671925656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Oroszlán25 2010.04.20. 12:25:03

Galapostol!!!Betettem ide a verseidet!Remélem nem baj?
süti beállítások módosítása